fredag 4 januari 2013

Hade en mixed media dag med några vänner...

förra fredagen och då visade min vän Paula en artist som heter Teesha Moore som har en speciell stil på sin art journal. Och jag kände för att prova den och hittade den här bilden som jag inspirerades av. Bilden och fler hittar du här.
Och här hittar du mitt försök. Jag målade en sida med akrylfärg turkost och rött. Därefter klippte jag ut lite "fjädrar" till håret från Crate papper och ögonen kommer från en tidning från Make Up Store, perfekt tidning med massa ansikten (som egentligen är tänkt att bli inspirerad av hur man ska sminka sig :)
Sedan var det bara att montera med mod podge oxh sedan doodla på med olika masker och på frihand med hjälp av mina kära signopennor - svart och vit. Och här ser ni även att jag har använt PITT pennor - dels för skuggning men även den vita.
Sidan fick en titel oxå som är delad på två sidor om ansiktet, först här...
och sen fortsättningen.
Det var en ganska kul stil så jag kommer att testa den fler gånger.

1 kommentar:

Skärviknina sa...

Snyggt Mia! Riktigt snyggt!