fredag 25 januari 2013

Börjar få stora barn...

sonen blir 10 år om en månad och har sedan en ett år tillbaka en telefon. Men en telefon för dagens ungdom verkar inte vara för att ringa varandra utan det är för att spela eller lyssna på Spotify. Så i höstas så fångade jag sonen när han låg i soffan och hade det skönt samtidigt som han spelade. Kortet är fångat med mobilen så det är inte världens bästa skärpa men funkade ypperligt ändå.

Jag har lekt med MMEs Lucky in Love och tänkte visa att dels så funkar det till killar men även att det inte måste vara Alla hjärtans Dag kort eller tema utan funkar även i andra sammanhang.

Även om det inte skulle vara alla hjärtansdags tema så ville jag ha med hjärtan. Så jag började med att skapa lite hjärtan. Med röd akrylfäg ritade jag ett hjärta. Sedan stämplade jag med en swirlstämpel lite här och där utanför hjärtat med röd distress ink pad. Sedan kladda jag med gesso, mister, akrylfärg och annat för att skapa , tja...a mess som man kanske skulle säga på engelska...

Utav mönstrat papper klippte jag på fri hand två hjärtan som jag har preparerat på olika sätt. Först ruffat kanterna med fotfilen, färgat in dem med Distress Stain och Distress Ink pad. Sedan har jag skrynklat ihop båda pappersbitarna för att få struktur och även haft på gesso och mister för att skapa struktur och djup.

Ni ser lite här nedan. Massor av lager och struktur. Jag har blandat massor av olika märken på mister, Dylusion, Heidi Swapp och Tattered Angel. 





Och har ni sett, jag har skapat utan blommor!!! Och jag tycker att jag lyckades visa att det går att skapa med dessa papper även utan att det är Alla Hjärtans Dag tema. 

1 kommentar:

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Snygg Mia! Hjärtat är ju helt fantastiskt du har fått i hop lagren till en enhet så snyggt! Verkligen ett bevis på att rosa och hjärtan även funkar till killar. Jag som har två killar måste också börja bli så här modig mer:)