fredag 11 januari 2013

Distress Stain

Idag tänkte jag visa lite hur jag har lekt med Distress Stain. Och helt ärligt, det skulle man ju kunna göra i en hel vecka faktiskt.... Speciellt nu när det finns hela 52 färger varav en vit och 3 metalliska färger. Och de går ju att använda till massor!!! Jag ska på vår Facebooksida och så småningom i vårt forum länka till youtube filmer som ni säker har sett men är väl värt att kolla på igen.

Denna gång tänkte jag bjuda på en art journal sida i min Dyan Reaveley Creative Journal bok - och kan meddela att vi får påfyllning av den nästa vecka Vi har sett att många har den på bevakning så vi har tagit hem ett stort lass :) .

Och det blir en massa bilder så ni får stå ut. I botten har jag gesso, enbart av den anledningen att sidan hade fått färg vid någon tidigare tillfälle och det ville jag dölja lite. Sedan första stencilen - stora cirklar och jag valde tre olika färger av distresser - Barn Door, Worn Lipstick och Shabby Shutter.
Här ser ni utan stencilen.
Sedan en till stencil - Chevron. Nu tog jag en blå Distress Stain men den ser mer turkos ut:)
Därefter en till stencil men då är det efter att jag har använt den på en annan art journalsida jag gjorde samtidigt och jag skulle då "göra" rent den genom att dutta på det som var överskott om ni förstår vad jag menar. Denna gång var det en Dylusion mist som fick bli lager nr 3.
Lager nr 4 blev en Dylusion stencil med mörk grön mist från Color Wash, Ranger. Bokstäverna upptill och sedan "rengörning" nertid dvs överskottet användes också.
Sedan blev det lite att rama in sidan med Distress Ink Pad runt kanterna, tog två nyanser i gult och turkost. Och så lite journaling.
Närbild på övre delen och ni ser då vad jag har använt på sidan också.
Länkningen är inte komplett då internet krånglar så jag går in i helgen och kompletterar

1 kommentar:

Jeanette Nyström (Jeany) sa...

Så himla läckert och ändå relativt enkelt. Jag använder aldrig mina stains men nu sjutton ska dom fram:). Tack för att du delar med dig