lördag 3 november 2012

Stor härlig jultag

Äntligen är det tillåtet att köra med julpyssel. Jag älskar julen och har smygpysslat sedan en tid tillbaka.

Här ser du en variant på julkort. Den är enkel att göra men ändå snygg om jag får säga det själv. Jag valde att göra det på en stor Manilatag, i storlek 10''.

Jag sprayade tagen med Brun Dylusionsmist några lager för att få den pepparkaksbrun. På vissa ställen blev det lite för brunt, så det såg svart ut. Då mistade jag på med lite vatten och duttade bort det med hushållspappersrullen, så blev det svarta brunt igen.

Sedan har jag stämplat snöflingorna från Technique Tuesday med en embossing dyna och hällde på det vita embossingpulvret, och så fäste jag pulvret genom att blåsa med fönen. Det här vita pulvret blir inte blankt. Så det var lite svårt att se när det var klart, men det ser snyggt ut när det är klart. Sedan gjorde jag samma sak men med en textstämpel och med rött embossingpulver.

Jag limmade sedan fast en doilie (kakservett) och knöt om en bit rödvit twine (tråd). Och så hittade jag ett rött band att knyta högst upp.


En variant till dina julkort kanske?

Önskar dig en härlig pysselhelg.
/ Camilla

Inga kommentarer: