fredag 30 november 2012

Mera julkort!

Visar idag 3 st julkort som är gjorda med samma motiv men blir ändå olika. Grunden är ett julmotiv som jag har embossat med olika färger.

Först ut är med vit embossing. Embossat på kraft papper och stansat ut med en Spellbinders. Och sedan har jag bakom vit cardstock stansat ut en ram med en annan spellbinders. Mönstrat papper är från Glitz, har klippt ut flaggorna från pappret och häftat fast dem med Tim Holtz häftapparat med små häftklamrar på ett brunt band.
Ny blomma som vi har fått hem men ännu inte i webshop tillsammans med lite småknoppar och en magnolia die.

Nästa kort är med Maja Design julpapper och en guldfärgad embossingpulver istället. God Jul är utklippt från remsan på botten av pappret från Maja Design.
Rosor som har fått en dust med brun mist på sig likaså löven. Ost duk bakom tillsammans med spets och nätband.
Sista julkortet är även den med Maja Design papper. Här har jag embossat med Clear och sedan har jag mistat med Pearl från Tattered Angels. Dock blev det för väldigt flammigt så jag har lärt mig att det inte är den bästa kombinationen.
Även här är det remsan med God jul från Maja Design pappret. Här ser ni även den vita nejlikan som också är ny hos oss. Löven är utstansade med en minipunch från Nellie Snellie. Det är gjort i kraft papper och fått lite mist på sig.
Jag lyckades göra alla 3 korten under en kväll på ca 2 timmar. Det är snabbare än vad jag brukar göra ett kort på när jag målar ett stämplat motiv från början.

Jag har använt:
Mönstrat papper: Maja Design - Julen är här och Glitz - Joyueex Noel
Dekorationer: ostduk, rosor, nejlikor, doilie, spets, nätband, löv
Verktyg: Spellbinders die cirkel, Label 15 och Lacey Cirkles, nellie snellie löv punch, Primas "fotfil" för ruffa kanter, Tim Holtz häftapparat, Magnolia die Heartswirl, Tim Holtz Ink Blending Tool
Färger: Distress ink pad Stratted Straw och Walnut Stain. Zig penna, Tattered Angels mist - pearl och Heidi Swapp -Bronzer, embossingpulver

Inga kommentarer: