lördag 24 november 2012

Påfågelfjädrar blir grangrenar

I somras så använde jag en påfågels-fjäder-mask rätt ofta. Många frågade varför jag hade grangrenar mitt i allt det somriga. Så, varför då inte göra fjädrarna till grangrenar nu när det är jul på gång?

Här har jag använt ett papper från Maja-Design igen, Julmarknad heter paperet. Jag målade över röd akrylfärg. Sedan lade jag på påfågel-fjäders-masken ( den mask jag använt är 12x12) och tog grön akrylfärg genom den. Jag lät det torka och lade sedan masken på igen och tog gesso lite här och där så det ser lite snöigt ut. Jag lade också en doilie på ett oömnt underlag och kladdade på gesso ovan på den. Jag lade sedan doilien med det kladdiga nedåt och tryckte försiktigt på med fingrarna. Jag lyfte sedan försiktigt bort doilien och gjorde om processen några gånger. Texten skrevs dit med en vit tjock penna.



Den här är enkel att göra som en liten vykortsvariant och kan då skickas som ett mixed media julkort.

Trevlig pysselhelg.

/Camilla

1 kommentar:

Cilian sa...

Toppen att använda masken till olika teman. Jättefin sida!