lördag 17 november 2012

Julig Art journaling sida

Idag ville jag väva ihop en art journaling sida med jultema och samtidigt visa lite nya saker i shoppen och nya saker för mig. Jag visar först hela sidan och skriver mer om sakerna vid bilderna. Jag jobbade i min art journaling bok från Dylusions Creativ journal.



Jag fick i uppdrag att pröva Daler Rowneys Texture paste. Det är ett tjockt krämigt medium. Lite som modelingpaste och modeling paste light. De fungerar på samma sätt. De kan ge bra med struktur förslagsvis genom en mask. Då mediumet är tjockt så flyter det inte ut och du kan få höjd på det hela. Skilnaden mellan produkterna är för mig känslan när jag jobbar. Modelingpasten är tjock riktigt tjock och sträv och trög. När den torkar blir den vit och hård. Modelingpaste lighten är mer lätt jobbad än Modelingpaste. När denna torkar blir den inte så vit. Den blir hård men inte stenhård vilket kan vara en fördel på en sida i en bok. Den här nya hos Scrap-Perra då den är tjock och krämig. Riktigt skön och lätt att jobba med. Den blir ordentligt hård och vit när den torkat. Så vilken produkt man väljer är väl en smaksak.

Här ser du texturepasten lite mer nära. Jag använde masken Flying geese här.

Sedan fick jag en liten bit av Tim Holtz Tissue wrap Terminology av en vän på en träff. Jag har tittat på de där bakplåtspappersliknande förpackningarna och inte riktigt förstått grejen med dem. De har känts dyra, men det var innan jag fick se hur mycket det faktiskt är på en rulle. På Terminology rullen är det hela 8 meter papper och på Melange är det 4,5 meter. Papperet är lite tjockare än silkespapper och därför är det lätt att jobba med lim, lack eller annat medium på papperet. Det går inte sönder så lätt. Så, två rullar fick följa med mig hem den dagen.
Här ser du Terminology och Melange på varandra. Då de är genomskinliga syns ju lagret under igenom och det blir en snygg effekt. Ovan på detta har jag haft mask med texture pasten och sedan mistat över med Heidi Swaps Colorwas - i mustard som känns lite gul med guld.. 

Här har jag också limmat fast bitar från papperet och får bilderna under att synas också.

Jag skrev ut en del bilder jag hittat på internet och limmade fast dem lite här och där. Här en fågel på en vintrig gren med en ram av rub-ons.

Här är en tag med tissue wrap och akrylfärger. Under finns de tunna papperet från Bazzil.

I övrigt har jag använt mig av akrylfärgerna - Tistel blossom blandat med gesso och Island blue.

Trevlig helg!

/Camilla



2 kommentarer:

Ulrika aka LillBlomman sa...

Mmmm vad fin den blev! Såg ju hur den kom till live! Kram!

Jozebelle sa...

Härligt att se hur du fick till det bra, får väl fundera lite på det där med tissuepaper... det lät skojigt att jobba med.