söndag 30 september 2012

Vad bidde det då, då?

Jag håller på med en Layout som jag tänkte blogga idag, men det kom lite familj och lite vardag emellan..
Jag kompromissar lite då, genom att använda spillbitar från samma papper- MME's fina julpapper "All is bright".  till att göra ett julkort. Det tog inte riktigt lika lång tid att göra.. :)


Ett julrött Cardstock fick bli kortstomme, skuret rakt över vid 11 cm, och sedan vikt mitt på, gör att det passar i ett vanligt kuvert. Hela hörnet med tomten är klippt ur "Merry". Den prickiga bakgrunden är samma papper, men andra sidan. Kanterna har jag använt min fotfil -Primas distresstool- på och under tomte-pappret har jag satt en doily. Lite stickles på texten merry, ger det lite mer glans.
Stjärnorna kommer från stickersarket i samma serie. Blomman är från Petaloo.
Texten God Jul har jag stansat ut med den fina TH dies Stenciled.

Nu hoppas jag att jag hinner få färdigt min layout till nästa vecka..
Då följer jag med butiken till mässan i Karlstad. Ses vi där?

Inga kommentarer: