torsdag 6 september 2012

Förvaring för mask och stenciler...

jag har länge haft mina masker och stenciler i en plastpåse i en hög och har tyckt att det har varit opraktiskt och svårt att få överblick. Och med tanke på att vi har HUR MÅNGA olika masker och stenciler som helst hos Scrap-Perra så misstänker jag att ajg kommer ha flera i lager så ville jag skapa en förvaring. Så här ser den ut när den är klar.


Jag tog en American Craft D-ring album och tänkte använda plastfickorna för att ha dem i separata fickor för förvaring. Det går ju att använda ett vanligt post-bound album men jag ville dekorera albumet lite och då passade dessa D-rings album utmärkt. 

Först limmade (med mod-podge) jag fast ett mönstrat papper på sidan, här har jag använt She Art papper från Pink Paislee. Jag har påbörjat alla 4 sidor (fram och baksida samt insidorna) men är inte klar med dem så ni får bara se första sidan.

Sedan tog jag lite olika färger av akrylfärg och strök runt kanterna. Eftersom det mönstrade pappret inte täcker hela sidan så blir det lite gap upptill och nertill och där hade jag på färg. Jag använde grönt och gult till att börja med.

Sen när det hade torkat tog jag fram punchinella stencilen från Crafters Workshop och duttade med vit gesso på några ställen,alla ställen syns inte för det var det första lagret och de kommande lager har hamnat över. Borde nog ha tagit kort under processen men tänkte inte alls på det :)

Sen så stämplade jag lite med en doili stämpel med Archival Ink (som är vattenfast och smetar inte ut sig även om jag tar flera lager.

Därefter ville jag ha en stor stencil över på hela sidan och vi har ju en del hos Scrap-Perra men jag valde då Burst. Till den använde jag två olika akrylfärger som jag duttade ut för att undvika att det hamnade under stencilen, innerst är det Spa Blue och ytterst är det Dark Turqouise.

Sen fick jag på tv se ett stort rött hjärta igår på en tavla och fick inspiration till att göra ett hjärta på första sidan. Så jag klippte ut från en boksida ett hjärta och limmade fast det med mod-podge. Och då jag visste att jag ville använda Faber-Castells PITT big brusch pennorna målade jag generöst över hela hjärtat. Det gör att det blir en glatt yta som gör att du kan skugga pennorna lite innan de torkar.

Så jag gjorde kanterna röda med en röd och en rosa penna, sen har jag ritat lite med en svart penna, doodlat lite och lite rubons för att få lite mer djup. Bokstäverna är gamla Prima bokstäver som är limmade med mod-podge för att sitta fast.

Avslutningsvis så har jag mistat med Svart Dylusions på en Dylusions stencil på några ställen.
Närbild på de olika lager.
Här ser ni punchinella stencilen, Burst stencilen och översta lagret är Dylusion stencilen.
Och i plastfickorna har jag sedan lagt i mina stenciler och masker som jag har hittills samlat på mig.
Hur förvarar du dina stenciler och masker?

6 kommentarer:

Jozebelle sa...

Oj det har jag ju inte tänkt på för innan lördagen så hade jag bara en och då är det ju inte så svårt, men det blir nog något som i din stil skulle jag tro.

Hegu sa...

Wow...vad snyggt!! En sån vill jag också ha!!:)

Ulrika aka LillBlomman sa...

Kalasfint! Jag har pinsamt många;) och vill såklart ha fler:) Jag har mina i zipväskor med plastfickor i. Man kan bläddra, se vad man har och lätt bära med sig på träff. Eller ja lätt;) de är rätt tunga:) Kram!

Anonym sa...

Vad fint!! har länge sökt efter någon praktisk funktion..
Annars försvinner ju dom...

BusAntons mamma

Anna sa...

Väldigt smart!!

Sommarkramen Anna

Stephi sa...

snyggt