lördag 1 september 2012

Almanacka och anteckningsbok med canvas

Hösten är här och med den vill jag ofta skaffa mig en ny almanacka. Visst går det att köpa många roliga men, de ser ju ut som alla andras i alla fall. Så jag gör liksom Åsa härromdagen att jag klär om min. Jag vill dock använda stickyback canvas för det här och färg, mycket färg.

Så idag behöver vi:
Verktyg: FönMini mister, fingrar, kreditkort eller liknande, slätt underlag att tillfälligt fästa din Stickyback Canvas på.

När du målar din Canvas, kommer den att böja sig, det upptäckte jag lite för sent (som du ser i videon). Börja med att fästa canvasen på något slätt underlag, jag valde en bricka av metall. Sedan målade jag på i olika lager med kreditkortet som pensel, då blir lagret tunnt och slätt. Jag målade lite slumpartade mönster här och där och använde även en mask. När jag hade en grund klar började jag att fylla i mönstrena med mer arkylfärg.

När allt är klart så får du klippa till bitar som passar på din almanacka eller bok. När canvasen satt där så tyckte jag att det saknades lite, så jag tog ytterligare lite färg på kanterna och valde ut några texter jag ville ha på mina böcker.



Här får du se hur jag gjorde lite mer i detalj:



Trevlig helg och kanske ses vi på Scrap-Perras pysselträff idag?
/ Camilla



Inga kommentarer: