söndag 9 september 2012

Milda färger..

Även med masker kan man skapa Clean & Simple.  Här är min layout, som jag har använt en TCW mask, Tile Texture, (lite på sniskan förstås) som jag mistade med en rosa färg. Det ger en enkel effekt som ändå ger liv i layouten.
  

Jag valde att använda "baksidorna" av de papper från MME's fina serie "The sweetest thing" som jag har använt. Det gula skar jag ner till en rektangel och har sedan rivit ut det rosa i en mindre ruta. Det ger lite ruffiga kanter, som också ger liv i layouten. Den lilla remsa som blir över mellan papprets kant och den rivna kanten, har jag lagt där, på papprerna - under fotona. 

Titeln är en rubon från Kaiserkraft, liksom texten i nederkant av det gula pappret. Det finns många varianter av dessa rubons att välja mellan. :)  På den ligga gula stickersen står det "Perfekt moments" som undertitel och det är ett ark med ord som kommer med samma serie från MME. Blommorna kommer förstås från Prima, liksom den nya fina blingramen som sitter kring fotot. En randig fin glaserad randig brad gör blomman komplett. 

Nu har vi haft en vecka med inriktining på masker. Jag hoppas ni blivit inspirerade! 


2 kommentarer:

Papermum`s sa...

fint!
Men nu längtar jag till nästa sommar redan!!
Kram Linda

Ewa A. Lundberg sa...

Gillar verkligen effekten av den halva blomman uppe i hörnet!