onsdag 26 september 2012

Lager på lager på lager på lager!

Tänk att det kan vara så roligt att skapa layouter i lager på lager. Jag tycker såklart om att skapa både platta och layouter med lite mer lager och 3D-effekt! Men just lager på lager på lager är extra roligt ibland! Så idag tänkte jag visa en mixed media-layout med massor av lager, gjord av papper från Echo Park Paper! Och med massor med coola stickers från samma tillverkare!


Jag började med att smeta ut gesso  genom en av Donna Downeys nya masker, den är 6x6 tum så jag har fått skarva lite för att fylla ut lite mer på bakgrundspappret. Jag stänkte ut svart mist, skar till två bitar mönsterpapper som jag knycklade ihop och sen sandpapprade på med "fotfilen" från Prima.

När gesson torkat så monterade jag papprena, en kakservett och fotografiet på varandra. Blommorna monterades i kluster, och de stora rosorna limmade jag fast ovanpå platta Primablommor och de fick sig sedan en omgång av den rosa akrylfärgen. Bollfrans var populärt för några år sedan och jag tror den är på väg tillbaka, en rolig detalj som jag la till under fotografierna. Två band, även de på varandra för att skapa ytterligare ett lager.

Jag har använt olika varianter av stickers, allt från ord till journalingsticker eller motivstickers (luftballong och en kamera). Stickers är verkligen roliga dekorationer och gör att det går snabbt att skapa en sida, på denna sida tog det längst tid att låta gesson torka :)


Jag avslutade sidan med att dra lite rosa akrylfärg runt sidan och lite över dekorationer mm för att få lite liv och färg som det övre lagret. En rolig och lekfull sida att göra :)


Massor med blommor i kluster och lager på lager :) En perfekt dekoration för att skapa 3d-effekt

Söt ballongsticker. Jag har dragit rosa akrylfärg runt kanterna och lite mitt på layouten och endel av dekorationerna, för att skapa lite extra struktur.



Collage av mobilfoton, fixat i mobilen - nedladdat i datorn och sedan utskrivet :) Och så ser du lite av alla lager här. Gesso, papper, stickers, kakservett, blommor, bollfrans och ett fotografi

Fina stickers!! Så enkelt att få coola effekter och förhöja det man vill berätta :)



Ha en härlig onsdag, själv ska jag iväg och jobba lite nu på kvällen :) Fast ska jag vara ärlig så skulle det vara roligt att få skapa lite ikväll....

Och förresten, ses vi i helgen på Stockholm City Scrap i Fältöversten?! Om ni är där, kom in i butiken och säg hej till mig! Jag kommer sitta där och skapa!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Doily multi" (zickzack), Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Chevron woodgrain" (rosa), Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Hexagons" (mångfärgad "honeycomb")
Färg: Studio (vit gesso), Rangers Dylusions "Black Marble" (svart mist), DecoArt Crafter's Paint "Pink lemonade" (rosa akrylfärg)
Dekorationer: blandade blommor (från Prima mfl), Echo Park Paper "Everyday Eclectic - Element stickers" (stickers), tårtservett, bollfrans (mörk turkos, ljusblå)

Inga kommentarer: