tisdag 2 december 2014

Två kort - lika men ändå olika

Idag tänkt jag visa hur jag gjort två kort. Det är väl inga märkvärdigheter med det, men det kan väl vara kul att tänka lite annorlunda ibland!
Jag började med ett vitt cardstock.


Jag brukar vanligtvis dela cardstocket på mitten och göra två stycken 15x15 tum stora kort. Men nu valde jag att dela cardstocket så att det blev en smal remsa, och en bredare!


Jag bigade dem på mitten.


 Det ena kortet är då ett extra stort kort, och det andra ett mindre kort 
som har öppningen neråt.


Dags att dekorera!
Jag plockade fram ett fint papper från My Minds Eye med luftballonger på!
Up & Away heter det, passande nog!


Jag fäste svart cardstock bakom mönsterpappret för att få till lite kontrast.


På det stora kortet fäste jag urklippta luftballonger med tjocka 3D-kuddar.


Tack för idag!



Inga kommentarer: