lördag 20 december 2014

Good Luck

God morgon! :)


Den här canvastavlan gav jag till min personliga tränare, som julklapp, nu i veckan. Så här års har man verkligen möjligheten att visa sin uppskattning till människor i ens närhet. Ta den chansen! För jag kan ge mig den på att det uppskattas tillbaka med både värme och kärlek. :)


Jag började med att täcka min canvastavla med remsor av text från en gammal bok. Pappret limmade jag fast med ModPodge.


När det var torrt la jag på några lager med akrylfärg från Crafters Acrylic, först lite slarvigt med fingrarna och sen med en stöppel över några masker .


Därefter blandade jag ihop Lumiere Acrylics i rosa med Texture Paste och smetade ut över en mask (samma mask som med akrylfärgen, fast i en mindre storlek). Tänk på att inte blanda i för mkt akrylfärg i pastan, då tappar den sin egenskap till att bygga på höjden.

Sen doddlade jag med flytande acrylic ink från Liquitex och lät det rinna ut över tavlan. Det här är en liten riskabel del i skapande, man vet aldrig säkert vart bläcket rinner... men det är också lite av det roliga. :) ... om man nu roas av det. ;)


Glöm inte kanterna på canvasen när du jobbar på din tavla. Det ger ett större helhetsintryck, tycker jag. :)

Jag avslutade min canvas med att lägga på lite vit gesso, för att få de andra färgern att "poppa".



Idag börjar jag en två veckors julledighet. :D Känns riktigt lyxigt! Och planen för dagen är att pyssla färdigt några julklappar och lägga in fyra olika sorters sill.

Önskar er alla en riktigt God Jul, så syns vi om en vecka! :)

Inga kommentarer: