torsdag 11 december 2014

Lucia Lo med papper från Teresa Collins


Förra veckan visade jag en Lo som lätt kan göras i förväg och anpassas, det fungerar lika bra med denna Lo. Min dotter har redan gått sitt 1:a lucia tåg för i år, så just lucia känns aktuellt för min del även om dessa foton är från förra året. Men jag skulle lika gärna ha kunnat välja foton på 1:a snön eller snölyktan/snögubben. Eller varför inte nyårs firande…


Vitt, guld och silver var en perfekt kombination för detta väldigt svåra foto. Här står barnen på ett väldigt limegrönt, nästan självlysande golv. Det går inte att beskära mer utan att förlora fokus på barnen som står så fint och tålmodigt på rad. På förra veckans foto kunde golvet nästan tas bort helt då det var mer en närbild, men här ville jag få med alla barnen i tåget. Vilket var knepigare när det gällde färgval, det fick inte vara någonting på sidan som förstärkte golvet.


Dessa mönstrade papper från Teresa Collins, Tinsel & Co passade perfekt. Jag har även använt tillhörande stickers ark, brads och knappar till dekoreringen. Ramen kommer från Prima, stjärnor i guld från Studio Calico och vit doily från Bo Bunny.


Blommor, doily och ram har målats lite slarvigt med ett tunt lager Liquitex Ink i färgen Bright Gold. Vissa detaljer på papperet har också målats med guld för att få dit lite extra blänk.


Jag gillar verkligen hur denna Lo blev, så jag gör nog en nyårsvariant i förväg att ha på lager också. Då är jag förberedd, vilka färger det än blir på de fotografierna.


Happy Scrapping!


Therese



Länk till kursinfo

Inga kommentarer: