måndag 22 december 2014

Nu är det snart JUL!!!!!

och har inte riktigt fått till någon julkänsla alls. Tror att det är bristen på snö som är boven för min del. Men vi har försökt med att göra det vanliga jultraditionerna som att baka lussebullar, pepparkakor, göra ett pepparkakshus och klä julgranen. Men nu är det dags att göra den sista städningen innan vi får gäster för glöggfika redan imorgon och sedan har vi huset fullt av mina syskon och barn på julafton. Det är mysigt att få låta kusinerna få leka. Vi har ett helt schema som börjar med grötlunch och sedan går vi alla ut och kör landhockey eller något liknande - Finland mot Sverige... vilket lag jag tillhör beror på var det finns minst folk... typ alla som kommer har någon del finskt i sig så det kan bli lite skevt annars :) . Sen är det dusch och bastu och sedan blir det Kalle Anka. Efter Kalle Anka får vi nog ha julklappsutdelningen och därefter mat. Och sen brukar vi spela lite spel tillsammans. Det brukar bli en mysig dag och tror att det blir så även i år.

Nu har vi jullov fram till den 8 januari. Vet dock att Perra har plockat helgens ordrar och avser att skicka dem idag. Sen får vi se hur mycket vi hinner i mellandagarna. Det är innebandy, fotboll och andra aktiviteter trots att det är jullov.

Vi väntar in en del nyheter såsom Simple Stories och även Heidi Swapps nya kalendrar men har just nu inte alls koll på datum på dessa. Men vi hojtar till när de kommer.

Mitt inlägg idag då - det är en sommarbild på mig och maken som jag ville använda när jag lekte med de nya papprerna från Serendipity (Dear Lizzy American Craft). Hur många fina papper som helst.
Jag har använt flera papper och bakgrunden har fått lite Distress Spray Stain och Distress Ink Pad på sig. Och även lite Staz On och stenciler hittar ni.



Tack för titten och God Jul på er alla. Vi syns om en vecka... jag tar ledigt på själva julafton :)


Inga kommentarer: