fredag 22 april 2011

Rumpa bar med Daily Junque..

Tänkte börja med att tacka alla för en jättetrevlig träff i helgen. Det var så roligt att träffa så många. Tackar Mia och Perra för gästfriheten också.

Produktionen var blev inte jättestor, men några layouter fick jag gjort och här tänkte jag visa en av de.

Pink Paislee har kommit med flera nya spännande serier och de mönstrade pappren på den här layouten är hämtad från serien Daily Junque. Pappret längst bak heter News och pappret med en svart pil på gul botten heter Numbers. Som fotomatta har jag använt ett Maya Road kuvert.


Till papperserien finns det en jättesnygg clearstamp. Siffran 3 har jag stämplat med Fired Brick distress ink.

PP-Daily Junque -Clearstamp

Jag ramade in den stämplade siffran med en diasram som jag först målade med gesso för att få färg att sitta och så målade med Distress stain - Broken China.

Det gröna hjärtat är mistat med Smooch Spritz. För att få lite extra skimmer, har jag använt papper och en liten Inky Roller Small Brayer. Den är riktigt praktisk både till akrylfärg och till mister när man får överskottsmist som man vill ta bort. Den gula blomman har jag klippt ut med en Prima Mistable Canvas Sheet.  Den gula färgen är från en Smooch Spritz mist i färgen Sun Kissed.

Ha en trevlig påsk !!

1 kommentar:

Sophie sa...

Underbart foto;-) Mycket inspirerande att se dina alster och få tips om hur man kan använda mist och spritzar, nu känner jag mig mer motiverad att testa sånt!