fredag 8 april 2011

Gabrielle och Sweetly smitten

Några gånger är det roligt att scrappa samma foto i både svartvit och färg för det blir ganska annorlunda.

Den första layouten är gjort med Sassafras Lass pappren Sweetly Smitten.   En serie det finns totalt 6 dubbeltsidiga papper i.

Ser man layouten på avstånd kan det vara svårt att veta vad som är själva pappret och vad som är dekorationer, så här visar jag hur pappret ser ut i original. Pappret heter Penny´s penifore.

Sassafras Lass - Sweetly Smitten- Penny´s penifore

Jag har klippt runt den gula blomman och lagt dit en rosa blomstickers från ett 6x12 " papper med figurer och journaling - Sweet Treats också från Sweetly Smitten serien.  Andra stickers från samma ark är blå och rosa moln, den blå stjärnan och det bruna hjärtat.

Scrap-Perra har tagit in snygga ramar från Kort & Godt. Kommer in i butiken senare. Jag har här färglagd min ram med Distress stains Spun Sugar. 




De flesta av Sassafras sina papper har en riktig snygg kant som är riktigt snygga som borders.  Kanterna jag har använt är från Penny´s penifore och Vintage Lovely.

Blommor jag är använt är bland annat Symphony Blend - Cappella Blue.

På den andra layouten valde jag ett svartvit foto och papper från Bo Bunny serien Gabrielle.  Som bakgrundspapper har jag valt pappret Dot.  Den blå bordern längst ned är gjort med pappret Elegance,  Brads på blommorna kommer från Reprint


 

Umenorskan önskar er en riktig trevlig pysselhelg.

3 kommentarer:

Mia KL sa...

Man får ju inte svära men båda är SKITSNYGGA!!! Såå fina och så mycket detaljer att titta på så jag häpnar, alltså allvarligt!

Sara sa...

dom kompletterar korten väldigt bra! Jättefina båda två! Personligen är jag rätt svag för svartvita foton... =)

//Jämtlandstös

Liola sa...

SÅ olika men jättefina båda två!