måndag 4 april 2011

Resväska a’la Cornelia och kort a’la Dilorf

Jag har ju otroligt kreativa teamkompisar här hos Scrap-Perra (jag förtränger att Cornelia slutat) och idag har jag gjort ett projekt som hämtat inspiration från två av dem.

Resväskor är ett av Cornelias paradnummer, och varje gång jag ser en väska som hon gjort blir jag sugen att testa. Nu så!

Väska

Väskan är gjord av röd, svart och beige cardstock. Den beige har jag kört ett varv i läckra embossingfoldern från Tim Holtz och sedan inkat över med Aged Mahogany Distress ink. Namnskylten är gjord av en die, Tag & Bookplates, också den från Sizzix/Tim Holtz. Bradsen kommer från Basic Grey, (de röda). Blomma från prima, som också den fått lite Aged Mahogany på sig för att tona ner det kritvita.

Insidan är dekorerad med härliga pappret Victoria, från Basic Greys Curio-serie.

Väska öppen

Väska detalj 2

Kuvertpappret är en journalingruta från Curio Writers Block. Inkade kanter och på den en hemmasnickrad blomma av Victoriapappret gjord av Tim Holtzdiesen Tattered Florals. En forumkompis har gjort en helt fantastisk tutorial, och hennes blommor är makalöst fina. Kolla HÄR!  I väskan ligger också själva kortet.

Väska kort

Doileystämpeln hittar du HÄR, den är från MME och kommer med 7 andra i olika storlekar för det facila priset 59 kr. Det är mitt bästa köp hittills i år. :) Grattisstämpeln är från Reprint.

Resväskan är ganska liten, så det passade bra att använda Dilorfs finurliga vikning som hon beskrev här hos Scrap-Perra för någon vecka sedan. Uppvecklat blir det mycket mer plats!

Väska kort öppet

Jag hittade gamla chipboards I mina gömmor som fick sig ett rejält lager av Crackle Paint. Härligt!!! Ramen runt rutan där hälsning ska skrivas är maskad doileystämpel. Jag använde den största I setet och stämplade med Aged Mahogany.

Väska båda

Det var det hela. Ha en riktigt fin vecka!

Tesa

4 kommentarer:

Maritha sa...

VILKEN GREJ!! Jag som älskar väskor, så fin, den måste jag försöka göra. Är så impnerad av kortet också.
Kram

Evgenia Levitskaya sa...

Great idea! Do you have tutorial how to make it?

måndotter sa...

Så otroligt häftig!

Mia KL sa...

Visst är vi duktiga allihopa!! Jättefin väska och jättefint kort. Gillar de färger du har valt