tisdag 26 april 2011

Memories

Äntligen kom de! De underbara papperna från Pink Paislee, Butterfly Garden. Vi är nog många som väntat otåligt på dessa :)

Till den här layouten har jag använt flera av de romantiska, vackra papperna. I botten har jag Nature Santuary, ett svagt rosa papper. Ovanpå det har jag fäst Flower Blooms (baksidan), jag har klippt kanten med en mönstersax, chalkat och sen vikt kanten lite. Bakom fotot har jag gjort ett litet kollage med bitar ur pappret Botanical Garden. Vid fotots vänstra kant skymtar utklippta blommor från pappret Butterfly Wings. Skåpet med tegelstenar vid kanten är utklippt från ett BoBunny-papper, ur serien Timepiece. Jag tyckte det passade bra in här bland alla blommor och fjärilar, en skön kontrast till det romantiska.






Sen har jag dekorerat med en mängd olika blommor, alla från Prima. Det finns Eminence, Softees, Dollhouse, Paloma och ljusgröna blad.







Fjärilarna har jag klippt ut ur pappret Butterfly Wings.






Lite utstansade svarta blad blev en snygg kontrast, liksom den stora knappen som kommer från MME. Jag gillar att lägga till lite svarta detaljer, de hjälper till att förhöja färgerna på övriga dekorationer och papper.



Det var allt från mig idag. Hoppas ni får en härlig scrapvecka!


/Helena

Inga kommentarer: