tisdag 26 oktober 2010

Sweetness

Jag fortsätter det mina duktiga DT-kolleger påbörjat, nämligen att visa Pink Paislees nya, underbart vackra, produkter. Jag har skapat med serien Sweetness.


Jag föll direkt för Sweetness med alla vackra blommor och underbara färger. Här har jag utgått från pappret Sweetest day och låtit fotot och en bit av Loveletters glida ner bakom blommorna längst ner på pappret. Jag har klippt ut hjärtan och cirkel ur diecutpappret Paper heart. Titeln är också från samma serie. Namnen på pappren fick ge inspiration till titeln :). Jag har också använt ett par stickers från samma serie.


Blommorna är från Prima och heter Missus, Eleanor och Melange Pink. Lite blad och en svart blingswirl fick också plats.



Jag har också gjort två kort med Sweetness-papper. På det här kortet har jag använt utklippta blommor från journalingblad, en vacker rosa ros från Prima, små rosenknoppar, blad och ordstickers från the Girls paperie. Tittar ni noga ser ni att jag använt förpackningen från Primarosen också :)


På nästa kort har jag använt pappret Picture Perfect. Jag tvekade bara en kort stund innan jag satte saxen i detta ljuvliga papper (antagligen för att jag har ett papper till liggandes här bredvid mig!). Pappret är så vackert att jag inte tyckte det behövdes så många dekorationer. En bit spets, en utklippt blomma från ett journalingkort och en tag i wellpapp (kommer snart upp i butiken). Bokstäver från Pink Paislee, samma som på layouten ovan.



Ha en härlig scrapvecka!
Helena

4 kommentarer:

Mia KL sa...

Åhh vilken ljuvlig LO och även korten är jättefina. Underbart att se!

Dilorf sa...

vilken underbar layout och kort..

Cornelia sa...

Sitter och njuuuuuter av dina underbara alster! Så fina!

TesaB sa...

Helt fantastiskt vacker layout! WOW!!!