lördag 2 oktober 2010

Oliver och Olivia

2 ganska nya serier från Basic Grey - vilka papper säger jag bara! Dem jag inte fick i mitt DT-paket köpte jag sjäv för att jag tycker att de är så fina! Pappren kan användas till det mesta men Oliver är väl tänkt att vara en "killserie" med aktivt lek-tema (tåg och olika figurer) och Olivia är "tjejserien" med mer puttinutt och blommor. Själv vill jag visa att de inte alls måste användas för att bekräfta könsnormer =)

Här har jag t.ex. blandat papper från båda serierna och skapat en LO med skogstema. Har rivit remsor av papper i olika bredd och längder för att sedan bygga flera lager tillsammans med stickersborder som tillhör Oliverserien.

Underbara Prima-nyheter har landat i shoppen -mmm! Här har jag bland annat använt The Rosveldt - Delano och en av mina absoluta favoriter bland höstens nyheter, nämligen Autumn Harvest - Hazelnut.

En annan läcker nyhet från Prima är dessa söta fjärilar i massor av olika färger, men skynda att fynda för de börjar redan sina i butiken!

Sist men inte minst en liten närbild på rubriken. Just nu är jag väldigt kär i alla dessa olika foam-bokstäver som finns då de ger lite extra volym åt rubriken som annars kan bli lite osynlig. Jag har använt Rockabye Leaf (de vita) och Subway Powder (de ljusblåa). Det var allt för idag. //ScrapMyran

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Snygga papper och en härlig LO med mycket färg och små detaljer att fästa blicken på1

La Vikinga / Charlotta