onsdag 24 april 2013

Mitt i livet med Crate Paper

Hej! Tänk vad livet är gott ändå, nu börjar vårens solstrålar sakta smeka våra näsor och kinder. Äntligen!! Visst säger man så varje år, men i år känns det som om våren verkligen väntat på sig...

Nå, till min sida då.... I mitt senaste paket fick jag fantastiskt läckra papper från Crate Paper att jobba med och några av sidorna är i svarta, vita, beiga och grå toner. Så jag bestämde mig att göra en sådan sida, med dessa neutrala färger.

Jag började med att stänka ut mist på bakgrundspappret. Medan färgen torkade så skar jag till två rektangar av papprena med bokstäver och leoapardmönster. Doilys är aldrig fel och jag har använt en gammal vit och en gammal svart, hittar tyvärr inte dessa i butiken. Jag limmade allt detta i lager på lager och la till två tags med twine i svart och vitt. En vit blomma, en stjärna med lite distress ink, lite pärlor och så en titel - sidan är klar....

Titeln är skrivet med ett gammalt Thickersalfabete, jag har målat om den med vit akrylfärg. Jag målade tunt så man ser mönstret på bokstäverna :)






Ha en underbar onsdag!
/Helene - webmosterhelene




Inga kommentarer: