lördag 20 april 2013

Grattis!!!

Jag stämmer in i ett Hipp Hipp Hurra!!! för Scrap-Perra! :) Grattis Mia o Perra - Grymt jobbat!



Det blev ett Grattis-kort även för mig - denna födelsedagsvecka. :)

Jag började med att göra en kortbas av cardstock, som jag täckte väldigt slarvig med silkespapper. Sen målade jag med några av favoritfärgerna bland Lumiere metallicfärgerna - Halo Blue gold, Pearl Turquoise, Pearlscent Magenta och Bright Gold. Jag varvade dessa färger med att spraya på lite vatten, så att färgen skulle rinna ner i alla skrynklar och vrår i silkespappret.



Och här är baksidan. Läckert, va? :)

När jag kände mig färdig med Lumiere-färgerna, sandpapprade jag uppe på skrynklorna för att ta fram lite av det vita i silkespappret igen. Allt för att skapa mer liv. :) Sen "skitade jag ner" kortet lite med en sifferstämpel och lite doodling på fri hand och genom en mask.



Jag bjuder på en närbild också. Struktur-som-man-vill-känna-på och rosa-o-turkos-kärlek. Visst blir man alldeles lycklig av detta? :)


Inga kommentarer: