söndag 19 augusti 2012

Vi tre..


Jag har gjort en dov layout till denna veckan. Ett Kraft papper till bakgrund som jag först mistat lite grann med Marigold, och skvätt på lite gul glimmer glaze över ytan. Jag blandade lite Gesso tillsammans med distressfärgen Scattered straw. Eftersom jag bara har dynan, inte refillern, så stämplade jag först upp lite färg på en plastficka som jag sedan smetade på Gesson och blandade med färgen. Det fungerade bra. Jag antar att det går lika bra med distress stain också om man bara har dem.   Den färgade Gesson la jag på pappret genom en mask, Mini Tile Texture.  Vet du om att många av maskerna i sortimentet finns i både 6x6 och 12x12"? Sen värmde jag på med en fön, jag har en heat it tool från Ranger, den är tyst och VARM. Detta fick Gesson att resa sig lite och Glazen att bubbla sig lite läckert. Även om det är svårt att se här.


I övrigt har jag använt en tag i kraft och likadant med wellpappen. Som komplementfärg har jag valt gult och en svag rosa. Sifferbrickan kommer från Glitz och blommorna från Prima. Spetsen köpte jag på rea i en inredningsbutik på Öland i somras.. Under spetsen, vid blommorna, sitter lite washitape. Lite brads för att balansera och lyfta upp det gula lite grann.. 



Jag hoppas ni haft en bra helg! Nu är det återigen skoldax och min lilla tjej börjar i sexårs.. :) 
Den stora tjejen ska börja i nian och det är ju faktiskt lika stort det.. :)  




Inga kommentarer: