onsdag 15 augusti 2012

Älskade färger!

Jag älskar färg, färgprodukter - älskade färger! Det är så roligt att försöka använda färgerna på olika sätt. Privat så går jag just nu kurser i akvarellmålning och skissande, och jag måste säga att jag formligen älskar akvareller! Och hur ska jag kunna få till akvarellkänslan på mina scrapsidor utan att använda akvareller då?!

Tja, när man gör dt-alster så får man använda det man har och jag har akrylfärger ;-) Och om man blandar ut akrylfärger med mycket mycket vatten så blir de nästintill som akvareller. Inte riktigt likadana, men de blir skira och får nästan samma utseende. Kärlek!

Så dagens sida har massor med lila akrylfärg utblandat med vatten. Jag tog helt sonika en pensel och målade ut den utspädda färgen där jag ville ha den, så mycket färg att den började rinna då jag lutade på pappret. Perfekt! Jag stänkte även ut lite av den kvarvarande färgen, och eftersom färgen är så rinnig blev det härliga stora droppar och massor med små.

Jag skar till papper och inkade kanterna med Primas Fluid Chalk. När all färg torkat stänkte jag ut lite svart Dylusionmist, monterade papper och klippte ut fåglar och stansade fjärilar. Inkade alla kanter och monterade sedan det hela ovanpå.

Eftersom den akrylfärg jag använde är lila så letade jag lite bland de lite äldre papprena och hittade de här i lila toner från Glitz "Dance in Sunshine". Jag älskar dom! Så fina färger och mönster! Och du har tur, för de här finns på REAN!! Så skynda och fynda!








Ha en fortsatt härlig vecka och scrappa lugnt!
/Helene - webmosterhelene

Material:
Papper: Glitz "Dance in Sunshine - Raindrops" (droppar), Glitz "Dance in Sunshine - Birds" (lila/fåglar)
Bokstäver: Authentique (gula), små*
Färg: DecoArt Crafter's Acrylic Paint "Grape Taffy" (lila färg), Rangers Dylusion Mist "Black Marbel" (svart spray), Prima Fluid Chalk
Dekorationer: Glitz "Dance in Sunshine - Journaling" (journalingsticker), tårtpapper, fjärilsstans*

*privat

1 kommentar:

Katja/MezzaNotte sa...

Helt underbart snyggt! Bara så inspirerande!
Ha en härlig hel!