lördag 4 augusti 2012

Don´t feel blue - med video


Så var det dags för ett video inlägg igen. Idag gör jag en mixed media sida, eller art journaling sida.

Så för dagens projekt använde jag:
Block: Cansons Mixed media block, det stora härliga.
Dekorationer: Manilla tag, storlek 8
Mists: Dylusions mists, BlackLondon Blue och Vibrant Turqoise
Akrylfärger: Tropical BlueDark Turqoise och Acrylic Ink som Scrap-Perra jobbar på att ta in.
Medium: Gesso
Masker:
 ZinniaArt is och  Dotted flowers.
Stämplar: AmazingDoodle partsArtful flight
Stämpeldyna: Adriondack - Snow cap som även går att embossa med
Embossingpulver: Weathered white
Pennor: Signo - vit pennaFaber Castell Pitt brush

Annat bra att ha, oömt underlag, plastkort, våtservetter, hushållspappersrulle, penslar, fingrar och heat it craft tool.

Jag ville här visa er hur jag jobbar. Det börjar med en tanke och sedan bär det iväg. Min första tanke var att bara använda Dylusions mister och masker men när jag var igång så ändrade jag mig. Vilket ni ser i videon. Grunden på sidan syns nästan inte alls. Men så blir det och jag tycker det är ok.

Något att tänka på med färgerna här idag är att Dylusions är vattenlösligt och reagerar med vatten. För att visa detta har jag mistat genom en mask med vatten på tagsen och fått ett nytt mönster. Att Dylusions är vattenlösligt får även andra konsekvenser. Trots att jag här har målat med färg över misten så tar gesson (som jag målat överst) upp färgen och gesson är inte längre vit. Den effekten gillar jag och det gör mig inget.

Det är även skillnad att mista på en tag och på mixed media blocket. På tagen torkar färgen mer sakta än i blocket. Ytan på tagen är mer glatt/blank, papperet i blocket är poröst och suger upp färgen.
Fråga mig gärna om du undrar över något - jag svarar gärna.



Här kommer så lite närbilder också.
De vita jag stämplat syns inte så mycket, det anas bara, det blir en snygg effekt på sidan.
Det urklippta hjärtat gör sig snyggt mot bakgrunden.
Den kladdiga masken syns något, allt behöver inte vara klart och tydligt.

Trevlig helg!
/Camilla

2 kommentarer:

Carola sa...

Superläckert!!!

Camilla sa...

Roligt att du tycker det Carola.