torsdag 23 augusti 2012

Gratts kort - med 7 Dots Studio

direkt när vi fick 7 Dots Studio papprerna så kliade det i fingrarna på mig och jag började skapa direkt. Och jag hade ett grattis-kort som jag skulle göra så jag passade på att skapa det då.

Det är pappret Overused Tablecloth som fick vara basen, både fram och baksida. Och för att vara sparsam så har jag skurit ut en ruta från basen (det pappret som är längst bak) och för att det skulle gå att montera så tog jag en bit svart cardstock som extra ram/matta.

Primastämpel i form av tegelvägg (dessa små behändiga stämplarna är väldigt användbara och prisvärda, spana in de nya som har kommit) och lite mister i rosa och svart har fått ge lite struktur till det mönstrade pappret. Runt alla papper har jag haft på lite olika rosa färger av Distress ink. Och svart penna har fått bli fusk-söm.Tjejen kommer från ett av collage-papprerna.
Klippte ut lite strimlor som ser ut som banners och de har också fått lite distress ink på dig. Blommor i form av en stor ros från Prima och lite minirosor. Grattis skrivet med Basic Grey och det är på en banner som jag har stansat ut med en Tim Holtz die
Insidan är mönstrat papper med hjälp av en spellbinders die. Och sedan dekorerade jag med en provdocka (TH-die) som fick en klänning på sig.
Även på andra sidan har jag stansat ut med spellbinders för att få något att skriva på. Lite rosa distress ink pad tillsammans med svart. Så här ren och fin blev det innan text :)
Hoppas du har spanat in de härliga papprerna och roffat åt dig ditt exemplar av alla!!!

Jag vill även visa vad vår dotter Kristin 6 år har gjort av papper från 7 Dots Studio - även hon skulle göra ett Grattis på födelsedagens kort som skulle till samma addressant. 

Inga kommentarer: