lördag 6 augusti 2011

Origami med Basic Grey

I mitt första gäst DT kit fick jag bland annat papper från Basic Greys nya serie Sweet Threads. När jag såg det blommiga papperet I need visste jag direkt att det skulle passa bra till en klänning.

Jag har vikt en söt liten origamiklänning som jag hängt upp på en galje, som jag böjt till av en bit ståltråd jag hittade i verktygslådan. I klänningens midja har jag knutit ett lila sidenband och som knappar har jag använt svarta Rhinestones från Reprint.
Jag har vikt ett ramkort av vit cardstock och ramen har jag klätt med Boutique Shopping. Dess baksida har jag klätt mitten med. Blomman på kanten är Petaloo Velvet Hydrangeas Sage och bladen har jag stansat ut i baksidan av Boutique Shopping.
På kortets insida har jag åter igen använt I need, nu även dess baksida. Jag har även dekorerat med tre pearls från Prima.Lite närbilder...

Ha en fortsatt trevlig helg!

cri_kee

7 kommentarer:

Karin sa...

Vilket superläckert kort! Görsnyggt!

Pippin sa...

Jättesöt klänning och snygga papper.

Pillan sa...

Så läckert med klänningen!

Hanna sa...

världens sötaste klänning....löööv it. Googlade nyligen origami och mitt scraphjärta började då så lite fortare än vanligt. Finns sååååå mycket kul att göra =)

Unknown sa...

Superfint!!

Stephi sa...

åh va fint du har gjort!!!!urläckert

La Vikinga sa...

Ursnyggt! Cool idé med den lilla klänningen!