torsdag 18 augusti 2011

Ordningen är återställd...

och vi har fått hem laddaren till kamerabatteriet så nu har jag kunnat fota min inspiration till er. Jag har också lekt med Authentique paper, Uncommon serien.

Jag har såna härliga kort på dottern då hon hade vattkoppor som behövde förevigas. Jag har använt flera av de mönstrade papprerna. Jag har även en drös med olika blommor, bland annat Primas e-line (som håller på att gå ur sortimentet), egenvirkade blommor, Kort & Godts dekorationer, prima löv och lite utklippta blommor från det mönstrade pappret Unique. Titeln är blandade Glitz bokstäver och Thickers.


Jag har även valt att embossa med svart embossingpulver (som vi har i butiken och ska en vacker dag hitta upp i webshoppen) och då har jag använt några stämplar från Glitz, Lace with grace.
Ännu en stämpel och så ser ni Smooch spritz, Vanilla Shimmer som jag har sprayat i ena hörnet.
Och då det dröjde en vecka innan jag kunde blogga så hann jag göra en kompis-LO om början av hennes resa då hon fick vattkoppor, det var nämligen när hon var på Finlandsfärjan på väg till min farmors kalas (och jag var kvar hemma och jobbade :(, stackars liten!)

Har använt ungefär samma mönstrade papper, prima blommor men mer utklipp från det mönstrade pappret Unique. Titeln är gamla Prima bokstäver och under där har jag bara målat med vit färg och sen skrivit med en svart Zig-penna. Jag har även lite dold journaling på en tag som jag har stoppat i en canvas -bag som är vit och bakom ett av fotorna.
Den vita spetsen kommer från Inkido (och är ny hos oss)
Även här finns vanilla shimmer men även lite Glimmer Glam på rosorna (syns inte så mycket men förhöjer jättemycket, prova!)
Ännu mer embossade stämpelmotiv och siffrorna kommer från Tim Holtz, Ransom. Lite här och där hittar ni även lite små dekroationer från Uncommons Word/Phrases diecut.

Hoppas att ni gillar dessa papper lika mycket som vi!!

Ha en trevlig torsdag och hoppas att vi syns snart.
Dels är det öppet ikväll i butiken (eller redan från kl 12 är det öppet) men även på pysselträffen på lördag.

1 kommentar:

La Vikinga sa...

Jättejättefina papper!!!

Har redan beställt hela serien!