söndag 14 augusti 2011

Födelsedagar...

Det är alltid trevligt att komma med en blomma till någon granne som fyller jämt. Eftersom vi inte umgås, mer än "över häcken" så räcker det gott med en blomma och ett kort.. Den senaste grannen i raden fyllde 30 i veckan och fick då detta lite tuffare kortet i sitt blomarrangemang.  Jag använde mig av i botten av det embossade, delvis glittrade No Doubt. Det prickiga papperet heter I Love Rock n Roll. Alfabetet och de glittrade stjärnorna kommer från samma combo-ark av stickers.
Nästa födelsedag som faktiskt var samma dag, var en härlig gammal farbror som fyllde 85 år. Han fick en helt annan variant av kort. Här har jag använt fram och baksida av samma papper: Wave length. Jag har stansat ut etiketten med en spellbinder-die. (Just denna finns inte inne nu..)  Till att stansa ut "85år" har jag använt TimHolts ChipBlock alfabet. Lite blommor och bling
När kortet öppnas så blir det såhär: 


Jag svängde ihop ett litet paket åxå. Slog in det i Raspberry Syrup och dekorerade med blommor från Prima och YouDo. Ett litet hjärta från ett stickersark.  


Tack för mig! 

1 kommentar:

Kim Dellow sa...

Lovely makes! I just love the way you've used the colours and patterns! Fabulous! Kim