söndag 15 juli 2012

Travellers

Nu har jag påbörjat det stora arbetet med att välja och sortera ut bland de drygt 730 fotografierna vi har med oss hem från Turkiet. Då har jag ändå rensat ut de som är suddiga och knasiga. (oj- ett foto på sätet i bussen, i konstig vinkel.. ;) ) Jag börjar lite försiktigt med de småbilder som fotograferna på hotellet hade upphängt i sitt bås, i förhoppning om att vi ville köpa förstoringar. Det gjorde vi, men inte av just dessa bilder. Jerrie charmade dem så, så vi fick köpa indexbilderna åxå.. :)

Jag har använt papper med res-tema från Kaisercraft, Check in.. Bakgrunden, Departure, har jag målat med vit distress stain för att få en lite mjukare bakgrund kring fotona. TIll fotomatta har jag använt ett journalingcard och däremellan en bit av Arrival. Samma papper skar jag en smal remsa av och använde till rosetterna jag vek ihop, fast med andra sidan utåt.


Övrigt har jag använt en tag i kraft-papper, blommor, brads och pärlfloss.  De små bilarna har jag klippt ut från ett helt annan papperserie, CC "joyride". Pappret hittar du här. De har fått lite små pärlor till hjul. 


Nu är det drygt två veckor kvar av sommartävlingen! Denna layout är faktiskt gjord efter en av utmaningarna, den första, skissen av Webmoster Helene. Jag har dock hoppat över kravet att det ska vara med en bit ostduk. Jag hoppas att ni som har köpt tävlingskit får tid att scrappa och vara med i alla utmaningarna! Vädret är ju ganska tillåtande för scrap, iaf.. ;) 

Och passa på att dyka in i den enorma sommar-rean som pågår i butiken, medan chefen är på inköpsresa! 

Inga kommentarer: