lördag 14 juli 2012

Mistable Canvas med färg


Jag fick ett par Mistable Canvas av Scrap-Perra. Hm.. tänkte jag, vad gör jag med de här? Hade aldrig sett dem förut, men de såg spännande ut. De kommer från Prima och namnet avslöjar ju att man kan mista på dem. Men jag kände att jag ville göra dem till små tavlor istället och då använda mig av färg och pennor. 
Så jag började med att ta fram de färger jag ville ha från Deco Art; Passionate PinkGolden RodTropical Blue och Dark Turqoise. Jag målade med penslar idag, kändes inte så träffsäkert att måla med fingrarna. Ni ser även det snygga och det väl använda underlaget.
När allt var ifyllt och klart såg det inte mycket ut för världen. 
Men, som alltid så kan några vita och svarta pennor göra stor skillnad. Jag ser nu att det här hade kunnat bli ett ordentligt snyggt omslag till en art jorunalbok, min kalender eller ett pennskrin.
Men jag valde att klippa duken i bitar och rama in dem istället. 
Hoppas du fick lite inspiration av dagens inlägg.
/Camilla

Inga kommentarer: