torsdag 26 juli 2012

Ibland får jag ett infall att göra det mkt romantiskt...

och det fick jag den dagen jag gjorde den här sidan... Jag utgick från ett svartvit foto av vår underbar dotter för jag ville inte att fotos färger skulle störa processen.

Jag letade upp ett antal mönstrade papper från Alla Prima - från Prima, en av mina favoriter från Prima. De är dock lite svåra att färgkoordinera vissa av papprerna men genom att jag tog väldigt många mönster och även behandlade dem lika med att riva kanterna, skrapa dem med fotfilen och sedan dra på med Ingvild Bolmes färger (strykjärnen som jag kallar dem...) i två olika nyanser så fungerar det ändå.

Sedan öste jag på med blommor. Det är blommor från både Prima och Kaiserkraft. De har fått lite gesso, Glimmer Glam, Glimmer Glaze, mister och annat på sig för att lysa upp tillvaron.  När jag var klar med layouten så kände jag att något saknades så jag tog fram en stencil med cirklar och tog lite gesso för att få lite mer struktur. Och ännu senare så tog jag fram lite mister (bland annat en vit och en turkos och en lite brunaktig) och mistade över. Fick dock täcka fotot så att den inte skulle få onödig färg på sig.
Här nedan ser ni Resist Canvas från Prima i form av löv och målat dem med Glimmer Glam och även lite Dylusion spray.
Fjärilen likaså är en Resist Canvas från Prima som har Glimmer Mist och Dylusion på sig. Dekorerad med lite halvpärlor från Prima. Ni ser även att fotot har en liten påse som fotomatta och där i finns en tag gömd med lite journaling om vår dotter.
Massor av blommor har jag använt, i flera storlekar, former och även bearbetat dem för att de ska passa färgmässigt tillsammans.
Här ser ni en av Primas rankor lite bättre, jag har dock delat upp den i två delar så en går till höger om fotot och en här under. Blommorna var lite fel gul nyans på men det fixade jag med lite vit gesso och sedan ett lager Glimmer Glaze i gul färg.
Lite svarta bling i något mönster men de fick en dusch av vit Mr Hueys så de blev inte så svarta ändå...Där ser ni även en bit Resist Canvas som ser ut som någon form av löv, den har blivit grön med hjälp av Distress Ink Pad, i flera gröna nyanser.
Vi börjar få lite tomt på blommor men vi har en del från Kaiserkraft inne och lite Prima. Men ännu mera nytt från Prima kommer i augusti - i 2 olika leveranser vad jag kan se samt vi har beställt massor från Petaloo som kommer i slutet av augusti-början september. Så ni kommer ha MASSOR av blommor att botaniseras i framöver.

Inga kommentarer: