söndag 15 maj 2011

For the Record..

Idag tänker jag bjuda på inte mindre än TVÅ layouter. De är båda gjorda med den underbara serien "For The Record" vars försättsblad jag använde till förra veckans kort..

Den första layouten är byggd kring ett foto som fångat Bianca i ett innerligt samtal med Abbe, Madicken's granne ni vet.. Fotot är förstås taget på Astrid Lindgren Värld och de satt länge och pratade, bara de två.
Som bakgrund valde jag att använda ett mönsterpapper, fabric store, och som fotomatta har jag använt newsprint paper. De röda rosorna kommer från stickersarket och jag har duttat på dem med två olika nyanser av stickles. De röda/vita pappret är en journalingruta från serien jag delade på mitten och använde.
Under fotot har jag veckat två bitar av det prickiga och fina advertisement, som passar perfekt ihop med swirlen från stickersarket. Även den lilla gula tab:en som sitter där är från stickerarket. Det sitter en ros där med, en av de härliga Arco Iris i hårdplast.
På vänster sida om fotot sitter en hel massa saker. Överst ett litet kuvert med ett journalingkort i. Där har jag skrivit texten som hör bilden till och titeln, ALV, är skrivet med PPs användbara alfabet. En fjäril på ett chipboard från CosmoCrickets passade bra in på den virkade blomman. Där under sitter en lace från en förpackning blommor. Återanvänd allt. Och en gul, sommarfin ros lyser upp mot det svarta pappret.
Jag har faktiskt en layout till som jag gjort av samma papperserie. Den är så mångsidig! Här är det min äldsta son som konfirmerat sig. Vet inte varför han ville ha bibeln sådär på fotot, men det var viktigt. Då.
Även här har jag använt ett mönsterpapper som bakgrund, Stamp of approval. Nederkantens frimärkskant dolde jag med en textremsa från borders, samma papper som ligger längst bak till vänster åxå. Det andra pappret hetar Fancy Floral och det trejde, precis under fotot heter Vintage Linen.
De tre bradsen i höger hörn har jag gjort själv med hjälp av I top verktyget. Så smidig att använda och så roligt att ha matchande brads! Jag har använt samma papper som ligger vid fotot, när jag gjorde dessa.  
En blomma måste man ju ha, eller hur? Här är det YouDo blommor (andra färger än i shoppen dock)
som pryder sin plats. Bandet hittade jag i mina lådor. Braden i mitten är från Basic Grey's Marjolaine serie.
Mycket stickers från arket och alfabetet tillhör också samma serie och finns på ett eget ark, tillsammans med andra varianter av bokstäver och bla den bården jag har använt under titeln.  Nallen som ligger där under blomman är med för att Felix konfirmationsteam adopterade en nalle som var med jämt på alla läsningar och satt på första bänk i kyrkan under själva konfirmationen.. :D
Jag önskar er en härlig söndag!
~Maritha ~

2 kommentarer:

TesaB sa...

Hur fina som helst, Maritha!!!

Ziro sa...

Jättefina LOs båda två!