måndag 9 maj 2011

För 10 år sedan...http://www.blogger.com/img/blank.gif

såg jag och min man ut så här, när vi gifte oss. I sommar firar vi 10-årig bröllopsdag och när jag råkade springa över det här fotot så kunde jag inte låta bli att scrappa den.

Jag har använt två mönstrade papper från GCD Studios serie Paris Nights som precis har hittat till oss och webshoppen. Längst bak har jag ett Hocus Pocus coredination som är svart/vit som jag har sandpapprat lite på kanterna. Sedan har jag klippt ut ett mönster på Le Jardin som är lite skimrande på den här sidan som är uppåt (det prickiga pappret). Ovanpå det har jag använt Louve som har lite sammetsstruktur på det svarta, jättehärligt!! Det är två fotomattor bakom fotot (syns lite dåligt), en vit och en cremefärgad. Och jag gick på kurs hos Willea i helgen och fick lära mig mycket om att klippa och ha lager på lager!!! så jag har verkligen öst på.

Vi har härliga gardenia blommor från Irene´s garden (som finns i flera färger och ska en vacker dag hitta upp i webshoppen). Jag valde röda och vita för att ta fram färger som finns på fotot. De röda har jag mistat med Smooch Spritz Vanilla Shimmer, skitsnyggt om jag får säga så själv..:).

Jag har klippt ut lite mönster från Louve pappret och så kompletterat med lite egen stickade blommor. Datumet (ja, det går ju att lista ut vilket datum vi gifte oss) är skrivet på en sheer log från Maya Road med hjälp av en bingobricka från Tim Holtz samt bokstäver från Tim Holtz (ska upp till shoppen snart). Swirlen är utstansad med en die från Tim Holtz.

I hörnet ser ni journaling i en dold tag som har en Tim Holtz clips. Jag har även stämplat med en fjärilstämpel (från Pink Paislees Parisian Elements clearstamps som är slut), en motivbingobricka från Maya Road etc. Bakom titeln (som är skrivet med Tim Holtz alphabet) finns ett par bitar utklippta från GCDs Paris Market.
En bit av en die cut ram sticker upp. De silvriga pearlsen är I rock pearls ditsatta med verktyget, lite mer utstansade swirls och fjärilar...
Tack för titten, hoppas att ni gillar det här lika mycket som jag.

Inga kommentarer: