måndag 24 november 2014

Tvättstuga...

sorry för sent inlägg idag men igår låg jag i soffan med 39 graders feber och även idag tog jag sovmorgon då jag fortfarande har feber.... trodde att det gick över förkylningen som jag hade i förra veckan då jag mådde bra fredag och lördag, suck....

Denna vecka blir som vilken vecka som helst, vi väntar in leverans idag men lite nyheter så jag hoppas att jag orkar få upp dem och påfyllning av en hel del plastfickor och annat som är slut.

Mitt blogginlägg idag är en tavla som visar var tvättstugan finns. I botten finns en canvas som är 15x15 cm. Jag tänkte hela canvas med Black Sand från Prima. Jag trodde att allt skulle bli helt svart såsom Black Lava från Liquitex men den blev mer svart/grå melerad. Jag tog lite svart gesso runt hörnen och lät det vara i mitten så att man ser färgen där. Och sedan lite turkos inca gold på hörnen. Även metalldekorationerna fick lite färgdust på sig av inca gold, likaså thickersbokstäverna som var lite för ljusblåa/turkosa för att passa in. Allt fastlimmat med limpistolen.




Hoppas att ni hittar inspiration och har en bra vecka... själv så hoppas jag att jag blir frisk snart!!! Vill inte ligga i soffan länge :(



Inga kommentarer: