torsdag 6 november 2014

Kort med Art Ingredients från Prima


Så här års går det åt många kort hos oss, både till födelsedagar, fars dag och andra högtider.
Jag tänkte att jag skulle prova att använda Primas Art Ingredients även på ett kort, inte bara på mina scrapbook projekt.

Just dessa vackra pärlor, glitter flagor och glitter pulver har mycket snabbt blivit en favorit.
Under veckan har jag också färdigställt kursexemplet till Jul Canvas kursen nästa vecka, där vi kommer att dekorera med just dessa Art Ingredients.
Jag är väldigt nöjd med resultatet så det kommer att hamna på många kort och canvaser framöver.


Kortet är dekorerat med mönstrade papper från Echo park, serien Capture Life.
Glitter flagorna, Glass Glitter, är i färgen Sterling, en perfekt nyans mitt emellan guld och silver. Pärlorna, Glass Beads, är i färgerna Licorice och Zinc. Glitter pulvret, Art Sugar, är i färgen Antique Silver.


Vill du också komma, testa lite olika tekniker och skapa vackra projekt så finns kurserna:

Jul Canvas 12/11 och Julkort 13/11.


Happy Scrapping!


Therese




Inga kommentarer: