lördag 22 november 2014

Healthy

God morgon! :)


Efter att jag var iväg på färg- och kladdkurserna för några veckor sedan, så blev jag inspirerad att skapa lite abstrakt. Så då kom den här sidan till. :)


Jag började med att skapa en bakgrund, i min stora Dylusions journal, med mister från Dylusions. Jag mistade med tre färger och vatten på höger sida, sen slog jag ihop sidorna och lät det färga av sig på väsnter sida. Det här är lite spännande... för man vet aldrig hur det blir. :)

När det hade torkat så mistade jag med Heidi Swapps color shine i guld över en mask, och även med vit mist från Dylusions över en annan mask.


Jag hade en tanke om att använda mig av Bandana Technique - det är när man har starka färger underst, och sen har mönster/stämeplmotiv uppe på och sen fyller i alla konturer med vit färg.


Här är en film där jag jobbar med Bandana Technique, fast med Distress Ink Pads istället för mist.


I och med att Dylusions misterna är så vattenkänsliga så vet jag att den vita färgen inte kommer förbli helt vit, den färgas av det som finns under. Så jag la på två lager med vitt, men sen får det bli så vitt som det kände för. :)

Jag har jobbat med en Fineliner flaska och vit akrylfärg blandat med vatten. Funkar utmärkt att skriva med.


Idag ska jag hänga med min (11-åriga) systerdotter hela dagen. Vi ska gå på manikyr, sen lunch och en bio - en riktig tjej dag. :) Ha en bra dag allihopa! :)

Inga kommentarer: