lördag 15 november 2014

Effieltornet

God morgon! :)


Idag tänkte jag visa er hur jag lekte med Gelatos. :)


Så här såg min sida ut direkt efter att jag måla på mina Gelatos, innan jag lagt på lite konturer och stämplar.

Gelatos är typ som läppstift i konsistensen och utförande, och även en vattenfärg. Så man mistar med vatten och gnuggar ut, och blandar, med fingrarna.


Förra helgen var jag på Stockholm Scrapclass och gick två kurser med Donna Downey, en mixed media-konstnär från USA.

Då skapade jag denna tavla, med samma teknik som med eiffeltornet. :) Det var väldigt kul att leka fram hennes frisyr... vilket  blev någon slags Michael Jackson/David Bowie/80-tals frisyr. ;)


Det här var tavlan som jag målade på den andra kursen. Vi lekte med Golden fluid acrylics, en akrylfärg av lite högre kvalitet - och det märks.


Ha en härlig lördag nu!

Jag tänkte ta en joggingtur och sen ska jag fira farsdag... jag vet, en vecka för sent men det är först nu jag träffar min pappa. ;)

Inga kommentarer: