lördag 1 november 2014

The start

God morgon! :)


Ni som hängt här på bloggen ett tag med mig, och alla andra i vårt härliga DTgäng, har kanske hört om min resa som jag gjort nu i typ 1,5år... min resa mot ett mer hälsosamt liv. :)

Idag tänkte jag visa er en layout om hur allt startade... Det var glädjen till Zumba/dans som fick igång min träningsglädje ifjol sommar. :) Även nu, när jag ibland kör ett danspass, så inser jag hur enormt roligt det är! :)


Jag har lekt med ett papper från Bo Bunnys underbara serie Double Dot Chevron. Så enkel serie, men också helt perfekt. :) Jag lät detta rosa papper ta rätt så stor plats på min bakgrund, och sen skapade jag lite kaos ;) runt det.

Jag mistade på pappret med Rangers Distress Spray Stain i Picked Raspberry, och lät det rinna lite med extra vatten. Sen stänkte jag samma mist, och Peacock Feather och några av Hedi Swapps Color Shine mister. Rangers Spray Stain är lätta att stänka med direkt från spraymunstycket, men Hedi Swapps sså skruvar jag av munstycket och stänker med stigarröret. Jag gillar den metalliska lystern som hon har i sina mister. Sen "skitade jag ner" lite med några texture stämplar i svart stämpeldyna, och Picked Raspberry och Peacock Fether (Distress Ink Pad).


Jag dekorerade med dollies, bokpapper, lite washi tape och en tag från ett träningslinne. Och stämplade datumet, då jag gick på min första Zumba-klass, lite slarvigt på flera ställen.


En liten närbild på den härliga bakgrunden, med en massa olika lager. :)

Jag lekte även med några av Prima/Finnabairs nya produkter. Det finns så mkt roligt bland dem. Jag blandade hennes 3D Matte Gel med Glass Beads Butter och strök ut lite slarvig över bokstäverna med en spatel.  Gillart! :)

Här får ni även ett tips på hur ni kan göra när vissa bokstäver börjar ta slut i ett thickers-ark. Om ni tittar noga så ser ni att S:et varit en åtta, och T:na varit ettor som jag klippt lite i. Tänk till lite, så går de flesta bokstäver att fixa lite med.


Ha nu en jättebra alla-helgons-dag! Och hoppas ni inte blev för skrämda igår. ;)

Inga kommentarer: