fredag 17 juni 2011

Sova ???

Dottern som fyller två år i september tycker att när klockan är ungefär sju på kvällen att det är tid att sova. Då tar hon med nappen och vällingen och går upp på rummet och klättrar upp i spjälsängen. Hon riktigt ligger och myser i sängen när det är sovdags och här väntar hon på att klättra upp.


Har i denna layouten först och främst använt papper från Echo Park paper.  Det är roligt att jobba med serier där det är enkelt att blanda olika serier. Har totalt använt papper från 3 olika serier från Echo Park papper tillsammans med ett Basic Grey papper från Green at Heart.

Längst bak har jag använt pappret  Merry Go Round från serien Playground. Lite snett har jag klistrat dit pappret Rainbow från serien SummerDays. Alla de mönstrade pappren har jag ritat dit en svart streck med svart Zig-penna.  Den vita cardstocken har jag mistet lite med rosa (Cosmic Pink), gul (Sun Kissed)  och grön (Limolicious) Smooch spritz
Rubriken sove är thickersen Dear Lizzy Cherry från American Craft med bokstäver som är från 2-4 cm höga.  Dekorationer jag har använt kommer från Prima och Kaisercraft (fjärilen). Den stora rosa blomman heter Petunia - Rondo.

Den lille journalingrutan är Little Girl - Journaling Card från Echo Park paper. Har bara inte hunnit skriva in någon journaling. Tagen ligger i en liten vit minipåse. (6,4*10,2 cm) På tagen har jag använt alpha stickers från Echo park papers serie Playground. 
Den rosa och den turkosa bordern kommer från Echo park papers serie Little Girl.
Längst ner i vänstra hörnet har jag satt dit lite stickers från bland annat Little Girl (Echo Park paper)  och springtime (Nu finns den bara kvar i förpackning med hela serien.)


Stickersen med kläder kommer från Echo Park paper Little Girl.  Blommorna kommer från Prima och den stora blomman heter De Soie - Suffolk.

Ha en trevlig helg

/Umenorskan