fredag 10 juni 2011

Badejente - lite sommartävlingsinspiration

Nu som Sommartävlingen är igång tänkte jag ge er lite inspiration att komma i gång. Utmaning 1 är en skiss som jag har ritad. Det var min min allra först scrapskiss så det var riktigt roligt att dela den med er. Så här kommer min lilla inspiration där jag har tolkat min egen skiss.


Her är skissen.


Hoppas det kan inspirera er att köpa kitet och vara med oss och tävla nu i juni och juli. Här kan du köpa kit.

 Stämplarna jag har använt längst bak kommer från Glitz och Pink Paislee. Noterna längst upp är ett Distressing clearstamp set från Glitz och den långa stämpeln är från Pink Paislees serie Daily Junque.

Bakgrundspappret jag har använt kommer från Crate paper och heter Inventory och är från en av mina favoritserier Emmas Shoppe.  Lite gesso fick vara fotomatta och under fotot har jag använt en ram från Kort& Godt som jag har målat med Worn Lipstick crackle paint och med lite svart stämpelfärg på här och där.  Texten Splash under fotot kommer från Alpha Stickers från Echo Park Papers serie Summerdays.  Flaggdekorationen i trä kommer från Pink Paislees serie Soiree och heter Wood Shapes. 

Rubriken bade är gjord med thickersen Dear Lizzy Black och jente är Alpha stickers från Crate papers serie Emmas Shoppe. Har ritad dit en svart kant med en Zig-penna.

Fjärilarna från GCD är mistade med Glimmer mist från Tattered Angels. och färgen Black Magic. I webbutiken finns den i både stor och liten flaska som då är del av ett kit - Heidi Swapp color kit med tre andra färger. Har använt samma mist runt omkring på pappret också.

Längst ner till vänster har jag vald samma bild bara i en mindre storlek. Jag använder Photoscape för att sätta ihop foton och redigera mina foton i fall någon undrade hur jag har gjort.  Har använt samma Glitz stämpel som längst upp på pappret - Distressing clearstamp set. Runt fotot är det dekorationer från Emmas shoppe. Siffran 1 är från ett die cut papper, little miss är en Alpha stickers och texten Juni 2011 är skriven på Stickers Phrases.

Hoppas ni har fått lite inspiration till att komma i gång med utmaningarna som finns i forumet. Ha en trevlig helg
/Umenorskan

1 kommentar:

Ziro sa...

Jättesnygg LO! Roliga kort och kul idé att ha dem i miniatur nere i hörnet!