söndag 26 juni 2011

På ettan!

Vår lokaltidning, har varje torsdag en bilaga av veckotidningskaraktär. Lite recept, lite shopping, bebisar och TVtablå. Och veckans Profil, på framsidan..
Här i mars så hände det sig av olika orsaker, att det var min stora son, Felix, som hamnade på framsidan och en helsida inne i tidningen. Det vankades LAN (dataspelshelg) av den lokala dataföreningen och tidningen ville skriva om detta och om varför ungdommar vill sitta framför en skärm hela helgen. Och det är det som min Felix berättar om i intervjun.

Jag gjorde layouten ganska enkel. Som bakgrundspapper valde jag ett från mönstrat papper från SassaFrassLass, Handmade hobnob. Den bård som sträcker sig över fotot är nederkanten på bakgrundspappret.. Jag använde seriens stickersark, med 12" långa bårder till dekoration. Titeln är skriven med BG alfabet i Pyrus serien.
Det foto jag har använt är själva framsidan på tidningen, som jag har laminerat för att den ska hålla sig fin och klar i färgerna. Och förståss för att kapsla in det ligningspäckade tidningspappret. Det är därför tidningarna gulnar så fort, för det är så hög syrahalt i dem. Men laminerade så håller de sig i måååånga år..
Jag har åxå laminerat hela artikeln och kommer förvara den bakom layouten, i plastfickan.

Kul minne för honom att spara..

Jag hoppas ni haft en härlig midsommarhelg!
~Maritha~

Inga kommentarer: