måndag 14 februari 2011

Söta Penny Black!

Hej! Hoppas ni haft en bra början på Alla Hjärtans Dag och att ni fått och gett lite extra kramar! :):):)  Idag har jag två kort skapade med Basic Greys Kioshi-papper och ursöta stämplar från Penny Black.

Scrap-Perra har fått in mängder av jättefina stämplar, bland annat 12 olika clearstampset från Penny Black. Både med de karaktäristiska igelkottar och set med mer blommor och naturtema. Jag har satt tänderna i Wonderful Day med 13 olika motiv.

Have a wonderful day De mönstrade pappren som jag använt på kortet är fram- och baksida av Lilo från Basic grey. HEEEEELT underbart! :):):) Den inte helt runda cirkeln (eller vad man ska kalla den?!?) är utskuren med Nellie Snellen dies Eastern Circle. Dessa dies är till funktion lika Spellbinders nestabilities, dvs de säljs i set med flera olika storlekar av samma form. Jättebra!!! 98 kronor för ett set är dessutom et riktigt bra pris!!! 

Spetsen är från Inkido och sen har jag haft på en hel del stickles på blomma, nyckelpiga, kuvert och text. Det glittrar ordentligt kan jag säga… Och det tycker jag är kul ibland! Svårt att få med på foto är det, men här kommer en liten detaljbild:

Have a wonderful day detalj

Andra kortet använder stämplar från samma set, och pappret heter Lily Child. Läcker färgkombo med lila och orange!!! Titeln är skriven med Micro Monogram Stickers, också från Kioshi-serien. Blomman är en gammal från egna gömmor medan den orange blingstenen kommer från Prima, Sunflower.

KRAMAR

Ett sista riktigt CAS-kort (Clean And Simple) som jag gjorde samma kväll jag fick hem stämplarna och som jag redan bloggat på egen blogg, men som jag ändå tänkte kunde få vara med här i denna PennyBlack-post. Bara stämplarna, färg och lite cardstock. Blir inte enklare än så. :)

Have a wonderful day

Stämplarna är färglagda med en kombination av Tombowspennor  och Distress inks. Båda blir bäst om man stämplar och målar på akvarellpapper, och eftersom båda är vattenlösliga fungerar de fint ihop. Bra när man inte har alla färgerna i alla varianter…

Ha en fortsatt fin Alla Hjärtans Dag!

Tesa

5 kommentarer:

Cornelia sa...

Såna genomgulliga kort du har gjort! Supersöta!

Ulrika sa...

Jättefina kort allihop Tesa! Söta stämplar och såååå snyggt gjort, precis som vanligt! :)

Stephi sa...

superfint! Glatt sött och snyggt

Maritha sa...

Så fina och gulliga som vanligt helt förtjusande.
Kram

Mia KL sa...

Gillar massor, särskilt det sista och väldigt enkla kortet.