söndag 20 februari 2011

Block i nya kläder.

I somras på en av alla marknader köpte jag småblock. Tre för en tia, eller vad det nu var. De går alltid åt, liksom. Härom veckan hittade jag ett av de där paketen som blivit över, gömd i en låda. Det passade bra. Jag hade härliga Mix & Mend från SassaFrass Lass att leka med och de passar ju perfekt här, då de pappren är "färdiga" att använda. Speciellt perfekt till block, som inte kan dekoreras så mycket på utsidan för att undvika att man ska fastna i dem.. 

Till det första blocket har jag använt Fancy Free. Prickar är ju aldrig fel. Distressat lite på kanterna för att göra intrycket lite mjukare. Den virkade blomman är faktiskt en Stickers från samma serie, förgylld med en bling från BoBunnys Persuasions- serie. Bokstäverna och stjärnorna är från samma ark från Jenni Bowlin
 
Det andra blocket har samma bakgrundspapper, fast den andra sidan (Fancy Free). En väldigt rolig grej som SassaFrass gör, är de fina kanterna, där infot om papperet står. Ena sidan har den infon, den andra är mönstrad. Här har jag använt en bit av den kanten, en fin spets, från papperet Delicate Olio. Ovanpå den sitter sedan en bit "riktig" spets. Blomman är från stickersarket. Jag har målat runt om blomman med en svart penna för att framhäva den och lura ögat med lite djup. Mitt i blomman har jag limmat fast en liten knapp. 

Block nummer 3 har fått ett av dessa färdigdekorerade papper, Alternations. Hjärtat, som jag målat runt om (och missade lite så jag ritade på :) ) kommer från stickersarket. Knappen är tryckt på pappret och här har jag bara lagt på ett lager 3D lack. De härliga bokstäverna är från Jenni Bowlin


 Jag ska avsluta dagens bloggning med ett lite större block. Detta är i A5 stl. Väldigt användbart. Här är det ytterliggare en bit av Alternationspappret som jag använt. Visst ser det välarbetat ut? Det jag lagt till är ytterligare ett par av stickersarna (lät det där bra?), lite 3Dlack, spets och band ur gömmorna här hemma och bokstäver från PinkPaislee.

.
En liten närbild ur en annan vinkel. Runt molnet och de andra stickersarna har jag fyllt i konturerna med en brun penna, för att få lite skuggning. Här kan ni också se att jag lagt ner tid på att göra hål för spiralen, så papperet går ända ut i ryggen på framsidan. Det ser snyggare ut, tycker jag. 

Visst blev de fina? Och helt klart så blir jag ensam om att ha ett fiiint block vid nästa möte på jobbet. Perfekt! 

4 kommentarer:

Cornelia sa...

Fantastiskt söta block!

NHL sa...

Jättegulligt! Häftigt med färgerna som du fått att funka så bra ihop.

TesaB sa...

Vilka härliga block! De kommer att förgylla vilket möte som helst! :)

Mia KL sa...

Helt klart snyggaste blocket på jobbet kommer du ha.