torsdag 10 februari 2011

Massor av Alla hjärtan Dags-grejer...

(ber om ursäkt för oredigerade kort, vi har bytt dator och tydligen var det lite nya program för bildhantering som jag inte fattade...)

Här först en ask, YouDo hjärtformad ask som vi har fått hem till oss och ska hitta upp i shoppen. Har klätt dem med Inkidos Is this Love papper, Remember och Hope. På locket har jag dekorerat med Prima blommor, Prima löv och en Prima Swirls med rosor, pink.Jag har klippt isär den för att kunna arrangera den som jag vill på asken. Stämpeln är privat. På kanterna av alla papper har jag använt Victorian Velvet för att få fram lite mer av det rosa i pappret. Bild från sidan.
Nu kommer vi till det som jag skrev lite om förra gången. Jag har äntligen förstått vitsen med Movers & Shapers från Tim Holtz...det var väl på tiden! Här har jag stansat ut LOVE i en dies som är magnetisk och sitter i mitten av en annan Movers & Shapers Styled Labels. Det blev hur häftigt som helst. Dessutom har jag lekt med lite andra nyheter som vi har börjat ta in, Coredinations cardstock. Här är ett från ett kit från Jenni Bowlin som är redan ett färdigt mönster på. Så när jag sandpapprar på ytan så kommer texten fram med lite ljusare färg i samma färg som cardstock pappret. Det svartvita mönstrade pappret i botten är från MMEs Meadowlark Dark Decorative.

Ni ser lite närmare här vad jag pratar om. Dessa cardstock man då själv skapa just olika mönster som man sedan tar fram med sandpapper. Du kan exempelvis köra dessa genom Cuttelbugen med en embossing folder, underbart som bas för kort som här. Vi kommer jobba på att få in flera färger och mönster så spana in shoppen framöver.
Och här har jag även lekt med Bo Bunny papper, från serien Crush, mönstrade pappret Flirt. Här är basen på LOVE det andra mönstret på samma Styled Label, också väldigt snygg. Texterna finns i flera olika JOY, HOPE och WISH också i butiken och kära Timpan har ju skapat fler texter som vi har beställt hem. Får se när de dyker upp för det här var kul!!
I hörnet hittar du lite prima blommor med pearls, knappnålar, spets och rosa organzaband som nu alla finns i shoppen. Glaslöven, just dessa kommer från Magnolia och är privata men vi inväntar liknande löv från Kort & Godt, får se när de levereras till oss.


Så nu har jag några alla hjärtans dag kort som jag kan låta maken sälja på sitt jobb....

3 kommentarer:

Cornelia sa...

Så mycket fint i kärlekens tecken!

Malin sa...

Tyckte mycket om hjärtasken du altrat...

TesaB sa...

Underbart!!! Så mycket snyggt!!!