måndag 28 februari 2011

Påskort

Scrap-Perra har fått hem påsar i olika storlekar och former. De är kul att altra för att ge bort men man kan också använda dem som kortbas och göra påskort. Till dagens kort använde jag en brun påse med rejäl botten.

Paperbag 1

Påskort kan vikas på olika sätt, men denna gång valde jag en toppvikning. Dvs jag vek helt enkelt ned en bit av toppen som därmed får agera lock. Botten är platt och uppvikt när man får påsen, så där satte jag bara en liten dubbelhäftande tape så att den skulle förbli flat.

påskort 4

Locket är rundat med hjälp av en mönstersax, och påsen är klädd med mönsterpapper från Basic Grey – Ayaka från Kioshiserien. Jag gjorde en “nersänkning” i påsen så att själva kortet inne i påsen ska titta fram med Nellie Snellen dies Eastern Circle

Paperbag 2 
Kortet är dekorerat med Element Stickers (Kioshi, Basic Grey), och tygbrads. Stämplarna är MME Market Street Adore stamps och fina gröna spetsen är från Inkido. 
Inuti påsen finns ett kort där jag kommer at skriva en liten hälsning. Och så satte jag fast en mindre påse som jag kommer att fylla med klubbor. Fast dem har jag inte köpt än. Men mottagaren är barnsligt förtjust i klubbor… :):):)

Paperbag 3

Hoppas vi ses i Scrap-Perras monter i Karlstad till helgen!!!
Tesa

2 kommentarer:

Maritha sa...

Vilken fin "gåbortpåse" den kan man ju göra så den passar både personlig och till tillfälle som du gjort. Så milda färger och fina papper!! Det var ett bra tips.
Kram

Mia KL sa...

Vilken fin påse du har gjort, måste genast fundera på vem jag ska göra en liknande påse till...