onsdag 15 december 2010

Höstpapper mitt i vintern

Jag sökte lite bland mina papper för att hitta något som passade till dessa foton och hittade några ur Inkidos härliga serie Autumn Friendship, nämligen Angella, Claudia och Anita. En bit av ett jul(!)papper fick också hänga med, det är baksidan av BasicGreys Jovial Shopkeeper, som syns längst ner.

Då pojken som LO-n handlar om (och som han ska få i födelsedagspresent nästa vecka) är en ovanligt allmänbildad och klok ung man tycker jag att Angella, med ugglorna, är heeelt perfekt!


Den här bilden har jag inte lyckats vända på, men du får vrida lite på huvudet, så kan du nog se journalingen. Jag har alldeles nyligen bestämt mej för att jag tycker det är okej med datautskriven text på mina LO-er. Fram till nu har jag tyckt att handskrivet är det enda "godkända", men jag har ändrat mej. Här har jag skrivit ut direkt på det mönstrade pappret Claudia.
Först gör jag en utskrift med lägsta kvalitet på ett vanligt papper och sen sätter jag fast mitt mönstrade papper ovanpå det så att jag får texten exakt där jag vill ha den. Enkelt och smidigt när man har en del att berätta... och så blir det riktigt fint också, om jag får säga det själv. Men det är ju en smaksak, förstås.


En detalj med bruna löv från Inkido. Och en liten penna från Det Stora Möbelvaruhuset... ja, ni vet nog vilket jag menar, men texten på pennan vände jag ner mot pappret och fick en dekoration som litegrann också symboliserar klokhet och anspelar på fotona, där pojken är med på en frågetävling.


En remsa av Anita med text om flyttfåglar tyckte jag passade temat.



Och så till sist, ett riktigt snabbt alster. Flaskkort till chefen, som vi mister till nyår. BasicGreys underbart vackra vinterpapper i grönt och vitt, Jovial Frosted Window. Jag har använt båda sidorna och gjort en enkel skapelse. De enda dekorationerna är tunna, tunna strimlor av pappret, som jag snurrat runt ett penselskaft.
Och nej, han fick en flaska med starkare dryck än alkoholfri glögg *ler*, men det var den flaska som fanns närmast till hands när jag skulle fota.
Önskar er alla en underbar vecka med tid för lite annat än julstök!
//Cornelia

3 kommentarer:

Maritha sa...

Vilken härligt detaljfylld layout. Så kul med pennan där, den passar in perfekt!

TesaB sa...

Superfin layout! Härliga färger, perfekt till temat. Och flaskkortet är hur snyggt som helst!!! :):):)

La Vikinga sa...

Snyggt!

Charlotta