lördag 15 mars 2014

Tids nog får man cykla

Då var det min tur att visa upp vad jag skapat med samma tre papper som resten av teamet. Jag tycker att det är riktigt roligt att se vad olika saker vi skapar, även om vi använder samma papper. Eller vad tycker ni?


Jag gillade verkligen cykelpappret, även om jag skulle ha svårt att skapa med det om jag skulle göra en layout... men här började jag nynna på en nubbelåt om cykling, och sen var inspirationen igen. ;)

Jag har även inspirerats av AnnaB och en av hennes Art Journals.


Det är dessa papper från American Craft - Dear Lizzy - Daydreamer som vi jobbat med. De är dubbelsidiga, och har härliga färger. :)


Jag började min Art Journal med att måla över en mop up page i olika gröna/gula nyanser.


Sen målade jag en svart slarvig ruta med en brayer. Innan den färgen torkat, tog jag bakänden av en pensel och skrapade fram lite olika mönster så att den gröna färgen syntes igenom.


Såg att dessa papper har fina bordrar, lite som Sassafras brukade ha. Jag gillart! :)


Under den gröna färgen, var det ju en mop up page... och den hade härlig struktur på sig som fortfarande syns igenom alla mina lager.

Den vita stämplingen har jag gjort med Dylusions Ink Pad + White Linen mist. Det funkar jättebra, och blir faktiskt ett bra vitt avtryck.


Sen måste jag bara visa er en sida till. :) Den är också skapad med ett av de tre papprena, och inspirerad av en av Miis egengjorda PL-kort från i onsdags. Den här är skapad över en väldigt rörig mop up page, men i och med detta upplägg så syns bara lite av rörigheten. :)


Hoppas vi ses i annexet! :) Kom gärna fram och säg hej... jag sitter vid ett bord bredvid Scrap-Perras monter, i turkos tröja.


Inga kommentarer: